woensdag 14 maart 2012

Grootmoeder lampenkap rokje

Grootmoeder lampenkap rokje .


Afgelopen weekend achter de naaimachine gekropen, het resultaat: een katoenen lampenkap rokje met kant rand.
En het is zo klaar in een paar minuten heb je zo een nieuw lampenkap. 



Uitleg lampenkap rokje :

* Meet eerst je lampenkapje op de hoogte en de breedte,
verdubbel je lengte op je stof  (als je lampenkapje bijv. 60 cm breed is, en de hoogte is 20 cm knip je een lap stof van 120 cm breed en 25 cm hoog, tel altijd 5 cm op de hoogte dat i.v.m. tunneltje.)

* Knip de stof op maat.

* Naai de uit einde's van je geknipte stof aan elkaar vast.

* Naai er een kant randje op of onder.

* Naai nu het tunneltje( naai het tunneltje niet te strak je moet er nog met een veiligheid spelt door heen i.v.m .elastiek.)

* Elastiek door het tunneltje rijgen met een veiligheid spelt.

* De uiteinde's van het elastiek vast naaien.

En klaar ben je ! s6 ;-)

Liefs.


6 opmerkingen:

  1. Super is dat he....zo eenvoudig en een enorm leuk resultaat...... Heb zelf ook zoiets gemaakt voor een kapje waarvan ik de kleur niet meer zo geweldig vond......hele leuke oplossing!!!

    Prettige dag,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo!!

    Ben gek op dit soort lampenrokjes!!
    Het geeft gelijk een heel andere uitstraling....
    Ik gebruik zelf weleens van die oude broderie gordijntjes om
    lampenrokjes van te maken.
    Trouwens...ik vind je vensterbank met lampje en Maria's erg mooi!!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor deze ontzettende leuke tip. Ik heb het intussen nagemaakt en het staat heel erg leuk.nogmaals bedankt dat je dit hebt willen delen.
    Gr. Shila

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig je bent echt van alle markten thuis...ben er gewoon jaloers op...
    Heel mooi gedaan..Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee! Ga ik zeker eens proberen

    Groetjes
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend gaaf!! Ik vroeg me alleen af of je het rokje over het oude kapje hebt gehangen. Of alleen over het frame.

    Groetjes Mier

    BeantwoordenVerwijderen